9000200529 |
Entorn personal d'aprenentatge i portafolis digital |
2017-2018 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2017 - 28/2/2018 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
PODI Entorn personal d'aprenentatge i portafolis digital
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants
Pretén orientar en la creació del portafolis digital docent, evidència de l'aprenentatge, així com reflexionar i definir l'Entorn personal d'Aprenentatge.
Es facilitaran orientacions per desenvolupar la competència digital tant en la cerca d'informació, la creació de materials i la publicació a la Xarxa, essent la reflexió, la comunicació i la participació fonamental per al desenvolupament del curs.
|
| |
Objectius |
Definir i crear el portafolis digital docent com a contenidor de les evidències del treball, reflexions, i altres recursos necessaris per tal de consolidar la competència digital en el marc de l'aprenentatge al llarg de la vida.
Reflexionar sobre la identitat digital i els processos de formació i d'aprenentatge, per definir els Entorns Personals d'Aprenentatge (EPA).
Seleccionar i integrar recursos, serveis, fonts d'informació,... en un Entorn Personal d'Aprenentatge.
Definir la Xarxa Personal d'Aprenentatge (PLN) amb el treball amb la xarxa de persones de confiança.
Treballar la competència digital per a construir o reforçar els pilars per a un aprenentatge al llarg de la vida, autogestionat.
|
| |
Continguts |
Mòdul 0: Punt de partida del portafolis digital
Mòdul 1: Entorn Personal d'Aprenentatge.
Mòdul 2: Fonts d'informació.
Mòdul 3: Construcció de coneixement.
Mòdul 4: Compartir els aprenentatges.
Mòdul 5: Avaluació, refinament i reflexió del projecte
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla tant el disseny com l'elaboració del portafolis digital i l'Entorn Personal d'Aprenentatge:
Mòdul 0: Creació del portafolis digital i definició de la pròpia identitat digital
Mòdul 1: Concreció de l'Entorn Personal d'Aprenentatge
Mòdul 2: Pràctica de cerca d'informació i curació de continguts.
Mòdul 3: Elaboració de recursos digitals i recull d'evidències d'aprenentatge
Mòdul 4: Difusió de coneixement a les xarxes socials
Com a curs MOOC és valorarà:
-Participació en la coavaluació de les activitats dels mòduls
-Participació activa als fòrums
-Assoliment de les activitats autoavaluables
-Coavaluació dels tallers entre participants: reflexionant i ajudant a millorar els processos compartits
-Qüestionari de satisfacció
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació infantil, primària i secundària
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|